mandag, april 29


Danild - Ildfast porcelæn fra Lyngby Porcelænsfabrik. Stilrent Modern Design. Stellet er tegnet af Axel Brüel i begyndelsen af 1950'erne - På HistorieOnLine kan du læse en fremragende anmeldelse af Lise Skjøt-Petersens bogværk om Lyngby Porcelænsfabrik og en historie om en fabrik der efterlod sig steldele i nærmest samtlige danske hjem, men kun eksitsterede fra 1936 til 1969

Det kan anbefales.



Kære Venner - Jeg har besluttet at det nu må være på tide at at vove sig frem igen ! Nu er det snart et helt år siden at mine dejlige bygninger brændte ned til grunden. Jeg havde ikke forestillet mig at tiden efter skulle være så mørk og trist, men humøret har faktisk været helt i bund.
I gamle dage var det passende at sørge i et helt år og mon ikke det stadig er en gangbar regel ? - Et helt år er lang tid at sørge, det skal være slut nu - Det har jeg bestemt !

Det er FORÅR, der skal frisk luft ind igen (ja faktisk er det jo stadig pivkoldt udenfor og jeg er stadig trist, - men en beslutning er vel en beslutning)

Kender du til Kælder-kold-tristesse, En upassende følelse der bare ikke vil slippe sit tag i én ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar